zondag 3 januari 2016

Hoe maak ik van mijn zolder een treinenzolder?

Inmiddels ben ik zo ver gevorderd dat ik drie grote landschappen met een lengte van 4 meter per stuk heb gebouwd.

Daarnaast heb ik 16x 120 cm. lange show railtjes.

Vervolgens nog eens 5 landschappen van ongeveer 3 meter per stuk.

En nog een landschap in houten dozen van 3 meter.

Dit alles zorgt voor problemen, namelijk dat ik niet weet waar ik alles moet laten...

Uiteindelijk heb ik een oplossing bedacht:

Aan de lange zijde van mijn zolder komen van boven naar beneden de volgende zaken:

Brandweerkazerne

2x 120 cm. landschap met led-verlichting
6x 120 cm. landschap met led-verlichting
6x 120 cm. landschap met led-verlichting

Kermislandschap van 360x70 cm.

Kerstmislandschap van 360x70 cm. (tijdelijk komt hierin het smallere kermislandschap)


Vervolgens komen aan beide zijden de volgende landschappen (van boven naar beneden):

Kermislandschap van 360x40 cm.

Kerstmislandschap van 360x60 cm.

Aan beide kanten komen twee delen van het landschap. Er wordt een stukje extra spoor gemaakt om de kerstmislandschappen met elkaar te verbinden. Voor de kermis komt geen rijdende trein, hier beweegt al genoeg, tenzij er voldoende ruimte blijkt te zijn.

De onderste lagen worden gebouwd op platen met wieltjes er onder, zodat alles makkelijk in te schuiven is. Er komt een aparte tafel voor de trafo's, ed., die alles in een keer besturen.

Geen opmerkingen: